Gezonde koude wraps met verse groenten, roomkaas en kip

Met wraps kan je eindeloos variëren en maakt wraps zo lekker. Wraps zijn zowel geschikt voor vleeseters en vegetariërs, je kan namelijk heel makkelijk ingrediënten weg laten of juist toevoegen.

In dit recept wordt er gebruikt gemaakt van ham en kipfilet. Uiteraard kan je deze ook vervangen voor rauwe zalm en de vegetariër kan deze weghalen.

Ingrediënten
1-2 pakjes roomkaas, mon chou of philadelphia
Wraps
Paprika mix
Plakken ham
Kipfilet
1 rode Ui
Bosui of lente ui
Tomaten
Jonge kaas
Rucola, ijsbergsla of andere sla

Bereidingswijze
1. Bak of kook de kipfilet gaar. Laat de kip afkoelen en snijdt daarna de kipfilet in kleine reepjes.
2. Was de paprika en haal de zaden eruit. Snij de paprika in reepjes.
3. Ontvel een ui en snij de ui in ringen. Snij de ringen weer door de helft.
4. Was de tomaten en snij de tomaten in schijfjes.
5. Verwijderd de eerste laag van de bosui en was de bosui. Snijdt de bosui in grove stukken.
6. Snijdt de kaas in reepjes en snij de plakken ham in brede repen.
7. Smeer een goede laag roomkaas over de wraps heen. Leg wat blaadjes sla over de wraps heen.
8. Leg alle andere ingrediënten op de wraps en vouw de wrap dicht.

Serveer de wraps eventueel met yoghurt dressing of een andere sladressing.

Delen